INSTYTUT ROZWOJU JĘZYKA POLSKIEGO








Szacunek i odwaga
Rodzina Ulmów i ja

Konkurs
Instytutu Rozwoju Języka Polskiego im. świętego Maksymiliana Marii Kolbego
dla młodzieży polonijnej i polskiej zza granicy
w wieku 14-16 oraz 17-22 lata

„Niech ta wielodzietna Rodzina Sług Bożych, oczekujących na beatyfikację,
będzie dla wszystkich przykładem wierności Bogu i Jego przykazaniom,
miłości bliźniego oraz szacunku dla ludzkiej godności”

papież Franciszek





STRONĘ KONKURSU WYŚWIETLONO 80320 RAZY






KONKURS
Szacunek i odwaga. Rodzina Ulmów i ja.


Beatyfikacja rodziny Ulmów, uznanych pośmiertnie za Sprawiedliwych Wśród Narodów Świata, to wydarzenie wyjątkowe nie tylko dla Polaków i Polonii rozproszonej po świecie, lecz także dla wiernych Kościoła Katolickiego, którzy zamieszkują wszystkie kontynenty.

Instytut Rozwoju Języka Polskiego im. świętego Maksymiliana Marii Kolbego ogłasza konkurs "Szacunek i odwaga. Rodzina Ulmów i ja." dla młodzieży polonijnej i polskiej mieszkającej za granicą, chcąc zachęcić jego uczestników do refleksji nad tym, w jaki sposób losy Rodzina Ulmów może inspirować nie tylko rodaków żyjących w Polsce, ale każdego, komu bliskie są wartości kręgu kultury chrześcijańskiej, pojęć i postaw ukształtowanych przez nią na przestrzeni ponad dwóch tysięcy lat, a mającej swe źródła w antyku.

 





Rozwiązanie konkursu

Jury ogłasza wyniki konkursu: „Szacunek i odwaga. Rodzina Ulmów i ja.”

Na wstępie jury dziękuje wszystkim uczestnikom konkursu za poświęconą pracę i przesłane zgłoszenia.

Zgłoszenia

Do konkursu przystąpiło łącznie 26 uczestników. Ze względów formalnych praca jednego z uczestników została wykluczona z oceny. Inny uczestnik przesłał pracę w trzech kategoriach, co nie było niedozwolone w regulaminie. W poszczególnych kategoriach ocenie podlegało:

12 prac w kat. I
5 prac w kat. II
4 prace w kat. III
2 prace w kat. IV
5 prac w kat. V
żadna praca w kat. VI

Laureaci

Jury postanowiło nagrodzić 5 prac, zdecydowanie wyróżniających się pod względem formy, kreatywności, walorów artystycznych i edukacyjnych. Pod uwagę brana była również zgodność pracy z tematem i przesłaniem ideowym konkursu.

Mniejsza niż pierwotnie zakładana liczba nagród wynika:
- z mniejszej niż oczekiwano liczby zgłoszeń w poszczególnych kategoriach
- ogólnie niższej, niż oczekiwana, jakości zgłoszonych prac.

Jury postanowiło o przyznaniu 5 nagród głównych.

Nagrodami będą wycieczki do Polski laureatów wraz z opiekunami prawnymi (dot. laureatów, którzy nie ukończyli 18. roku życia), które odbędą się w sierpniu br.

Laureaci zostali powiadomieni drogą mailową.

Lista laureatów:

  • Tamila Al Rafai, Stowarzyszenie "Świetlica Polska", Uzbekistan, praca filmowa, wiek 14 – 16 lat

 

  • Ada Aşkın, Polskie Stowarzyszenie Kultury i Przyjaźni w Alanyi, Turcja, praca literacka, wiek 14 – 16 lat
  • Anna Babinska-Suchowolec, Szkoła Języka Polskiego im. św. Jana Pawła II w New Britain, CT, Stany Zjednoczone, praca literacka, wiek 17 – 22 lata

 

  • Simona Kodis, Szkoła Podstawowa im. św. Faustyny Kowalskiej w Rzeszy, Litwa, praca filmowa, wiek 14 – 16 lat
  • Sofiia Tarnavska, Ośrodek Kultury i Tradycji Polskich w Żytomierzu, Ukraina, praca literacka, wiek 14 – 16 lat

 

Dyrekcja, jury oraz pracownicy Instytutu Kolbego serdecznie gratulują laureatom oraz dziękują wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i pomysłowość.

O konkursie

Konkurs "Szacunek i odwaga. Rodzina Ulmów i ja." Zorganizowany został przez Instytut Kolbego, a przeznaczony dla młodzieży polonijnej i polskiej mieszkającej za granicą. Jego rolą było zachęcenie uczestników do refleksji nad tym, w jaki sposób losy Rodzina Ulmów może inspirować nie tylko rodaków żyjących w Polsce, ale każdego, komu bliskie są wartości kręgu kultury chrześcijańskiej, pojęć i postaw ukształtowanych przez nią na przestrzeni ponad dwóch tysięcy lat, a mającej swe źródła w antyku.

Cele konkursu:

  • Podniesienie świadomości i uświadomienie młodym Polakom mieszkającym na stałe poza granicami Polski na przykładzie rodziny Ulmów o roli polskich rodzin, Polaków przy ratowaniu Żydów.
  • Pogłębienie świadomości młodzieży w zakresie oddziaływania wydarzeń XX wieku nie tylko na losy świata i poszczególnych narodów, lecz także na losy poszczególnych rodzin i pojedynczych osób.
  • Przygotowanie do pełnienia roli „ambasadora polskości” w kraju zamieszkania.
  • Uświadamianie i umacnianie tożsamości narodowej.
  • Kształtowanie postaw patriotycznych.
  • Poznawanie historii Polski splecionej z historią rodziny.
  • Doskonalenie sprawności języka polskiego.

 












ZGŁOSZENIE DO KONKURSU














PORTAL IRJP WYŚWIETLONO 1546670 RAZY



×